Elképesztő, hogy milyen sok, művészi vénával megáldott látogató jön el hozzánk évről évre!
Vendégkönyveinket lapozgatva észrevettük, hogy azokban az 1990-es évek elejétől egyre több a grafikai ábrázolás.
Vajon miért?
A válasz talán abban rejlik, hogy a rendszerváltás utáni szabadabb légkörben a látogatók is bátrabban hagytak már nyomot, ki-ki a maga módján.
Hosszú-hosszú évtizedek megfeszített, több száz munkatársunk bevonásával készült, sokszor hihetetlen akadályokba ütköző, ámde mindvégig kitartóan folytatott tudományos vizsgálatai, és a vonatkozó nemzetközi szakirodalmak analógiáinak alapos tanulmányozása által megállapítást nyert az a szenzációs konklúzió, mi több, felfedezés, hogy lényegében háromféle „látogatói nyom” létezik:
I.) Rajz
II.) Bejegyzés
III.) Rajz + bejegyzés
A különböző külföldi szakirodalmak rámutattak, hogy bármennyire szeretnénk ezt az érdekes jelenséget BTM Vármúzeum-specifikusnak gondolni, az a világ több múzeumában is megfigyelhető.
Vizsgálatunk azonban nem állt meg ezen a ponton: tovább analizáltuk a fentebb említett I.) és III.) tematikai egységet, amelyeket végül inkább összevontunk, és létrehoztuk belőlük az ún. „kreatív látogatói tartalmak” egységet.
Kutatásunk ekkor már olyan magas szintre jutott, hogy szükség volt más tudományágak képviselőinek (főleg festőművészek, zoológusok, asztrobiológusok, pszichiáterek és pszichológusok) bevonására is, akikkel együtt ezen a csoporton belül további négy tematikai egységet tudtunk elkülöníteni.
Ezek a következők:
1) Emberábrázolások (pálcikaemberek és kifinomult alakok)
2) Állatábrázolások (létező és létezőnek hitt lények)
3) Városképek (főleg Lánchíd, Parlament, budai Vár)
4) Egyéb ábrázolások (főként űr- és egyéb misztikus lények)
A fentiek tükrében elmondható, hogy a kreatív látogatói tartalmakon belül egyértelműen az emberábrázolások a leggyakoribbak (55 %), ezt követik az állatábrázolások (25 %), majd következnek az egyéb ábrázolások (11 %), végül a városképek (9 %).
Összességében tehát elmondható, hogy látogatóink ember- és állatbarátok, de vannak olyanok, akik az űrlényekkel és egyéb misztikus lényekkel is szívesen barátkoznak, vagy barátkoznának, és – szerencsére – a Budapestet kedvelők is szép számmal képviseltetik magukat. Ezen a tablón ebből a négy tematikai egységből igyekszünk bemutatni Önöknek néhány kiváló példát az utóbbi kb. 20 évből, reményeink szerint kedvet ébresztve Önökben ahhoz, hogy az üzenőfal-tablónkon Önök is elkövessenek hasonlókat.
Vendégkönyveinket lapozgatva észrevettük, hogy azokban az 1990-es évek elejétől egyre több a grafikai ábrázolás.
Vajon miért?
A válasz talán abban rejlik, hogy a rendszerváltás utáni szabadabb légkörben a látogatók is bátrabban hagytak már nyomot, ki-ki a maga módján.
Hosszú-hosszú évtizedek megfeszített, több száz munkatársunk bevonásával készült, sokszor hihetetlen akadályokba ütköző, ámde mindvégig kitartóan folytatott tudományos vizsgálatai, és a vonatkozó nemzetközi szakirodalmak analógiáinak alapos tanulmányozása által megállapítást nyert az a szenzációs konklúzió, mi több, felfedezés, hogy lényegében háromféle „látogatói nyom” létezik:
I.) Rajz
II.) Bejegyzés
III.) Rajz + bejegyzés
A különböző külföldi szakirodalmak rámutattak, hogy bármennyire szeretnénk ezt az érdekes jelenséget BTM Vármúzeum-specifikusnak gondolni, az a világ több múzeumában is megfigyelhető.
Vizsgálatunk azonban nem állt meg ezen a ponton: tovább analizáltuk a fentebb említett I.) és III.) tematikai egységet, amelyeket végül inkább összevontunk, és létrehoztuk belőlük az ún. „kreatív látogatói tartalmak” egységet.
Kutatásunk ekkor már olyan magas szintre jutott, hogy szükség volt más tudományágak képviselőinek (főleg festőművészek, zoológusok, asztrobiológusok, pszichiáterek és pszichológusok) bevonására is, akikkel együtt ezen a csoporton belül további négy tematikai egységet tudtunk elkülöníteni.
Ezek a következők:
1) Emberábrázolások (pálcikaemberek és kifinomult alakok)
2) Állatábrázolások (létező és létezőnek hitt lények)
3) Városképek (főleg Lánchíd, Parlament, budai Vár)
4) Egyéb ábrázolások (főként űr- és egyéb misztikus lények)
A fentiek tükrében elmondható, hogy a kreatív látogatói tartalmakon belül egyértelműen az emberábrázolások a leggyakoribbak (55 %), ezt követik az állatábrázolások (25 %), majd következnek az egyéb ábrázolások (11 %), végül a városképek (9 %).
Összességében tehát elmondható, hogy látogatóink ember- és állatbarátok, de vannak olyanok, akik az űrlényekkel és egyéb misztikus lényekkel is szívesen barátkoznak, vagy barátkoznának, és – szerencsére – a Budapestet kedvelők is szép számmal képviseltetik magukat. Ezen a tablón ebből a négy tematikai egységből igyekszünk bemutatni Önöknek néhány kiváló példát az utóbbi kb. 20 évből, reményeink szerint kedvet ébresztve Önökben ahhoz, hogy az üzenőfal-tablónkon Önök is elkövessenek hasonlókat.